Biuletyn Informacji Publicznej

Stacja Pogotowia Ratunkowego Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej w Białej Podlaskiej

Deklaracja dostępności

1. Wstęp oraz nazwa podmiotu publicznego

Stacja Pogotowia Ratunkowego Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej w Białej Podlaskiej (ul. Warszawska 20, 21-500 Biała Podlaska, tel: 833434068, fax: 833443706, email: sekretariat@pogotowiebp.pl), zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Deklaracja dostępności dotyczy strony internetowej: Biuletyn Informacji Publicznej - Stacja Pogotowia Ratunkowego Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej w Białej Podlaskiej.

2. Data publikacji i aktualizacji

Data publikacji strony internetowej: 2004-01-02.

Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2020-11-06.

3. Dane kontaktowe

W przypadku utrudnień w dostępności strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Sylwia Łagowska, e-mail: sekretariat@pogotowiebp.pl. Można także zadzwonić na numer telefonu 83 343 40 68. Tą samą drogą można złożyć wniosek o udostępnienie informacji niedostępnej oraz skargę na niewystarczające zapewnienie dostępności.

4. Status pod względem zgodności z ustawą

Strona internetowa jest zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Ułatwienia na stronie podmiotowej BIP:

  • podwyższony kontrast (kontrastowe tło, elementy graficzne, wyszczególnione elementy nawigacyjne zawierające wyraźny focus w postaci ramki widocznej w trakcie nawigacji za pomocą klawiatury),
  • możliwość powiększenia/pomniejszania wielkości tekstu na stronie,
  • uporządkowana przejrzysta mapa strony,
  • artykuły, sekcje zawierają nagłówki ułatwiające nawigację za pomocą klawiatury,
  • treść artykułów, publikacji dostępna jest z poziomu menu uporządkowanego w postaci hierarchicznej listy, w której każdy element jest aktywnym odnośnikiem do opisywanej pozycji menu, menu dostępne również za pomocą skrótów klawiaturowych,
  • strona internetowa dostosowana do łatwego powiększania z poziomu menu przeglądarki.

5. Data sporządzenia Deklaracji Dostępności oraz metoda przygotowania

Oświadczenie sporządzono dnia: 2021-01-29. Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

6. Informacje na temat procedury

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

7. Skróty klawiaturowe

Wykorzystanie skrótów klawiaturowych ułatwia korzystanie z serwisu. Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.

8. Dostępność architektoniczna

  1. Stacja Pogotowia Ratunkowego SP ZOZ Biała Podlaska (ul. Warszawska 20, Biała Podlaska).

 

Stacja Pogotowia w Białej Podlaskiej składa się z zespołu budynków. Wejście do budynku administracji prowadzi po dwóch schodkach, w celu zlikwidowania barier przy wejściu znajduje się dzwonek. Na wezwanie dzwonkiem pracownik Stacji otworzy drzwi oraz w razie potrzeby rozłoży rampę. W budynku znajduje się również pętla indukcyjna. Budynek Zespołów Ratownictwa Medycznego znajduje się na poziomie zerowym. W budynku tym mieści się łazienka dostosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych. Korytarze są szerokie i wolne od barier architektonicznych. Na terenie Stacji znajduje się parking dla osoby niepełnosprawnej. Nie ma zakazu wstępu z psem asystującym.

 

  1. Filia Stacji Pogotowia Ratunkowego w Radzyniu Podlaskim (ul. Wisznicka 109, Radzyń Podlaski).
  • Filia posiada duży parking z wyznaczonym miejscem dla osób niepełnosprawnych. Budynek Pogotowia jest na podwyższeniu parterowy, posiada schody i podjazd dla wózków. Do budynku prowadzą dwa wejścia, z czego jedno jest główne, które posiada szerokie drzwi dodatkowo otwierana druga część drzwi np. dla wózków inwalidzkich Po lewej stronie za głównym wejściem w korytarzu znajdują się toalety, jednak nie dostosowane dla osób niepełnosprawnych, nie posiadające uchwytów , odpowiednich gabarytów dla poruszania się wózka, ani sygnałów dźwiękowych. Korytarz jest szeroki pozwalający na swobodne poruszanie się wózkiem inwalidzkim. W obiekcie znajduje się pętla indukcyjna. Nie ma zakazu wstępu z psem asystującym.
  1. Filia Stacji Pogotowia Ratunkowego w Parczewie.
  • W Filii Stacji Pogotowia Ratunkowego w Parczewie jest zapewniona dostępność architektoniczna dla osób z niepełnosprawnościami. Jest podjazd przed drzwiami wejściowymi, toalety dla niepełnosprawnych brak. Parking zapewnia miejsce postojowe dla osoby niepełnosprawnej. Nie ma zakazu wstępu z psem asystującym.
  1. Dział Administracyjno-Techniczny
  • W Dziale Technicznym wejście do budynku zapewnia swobodny dostęp niepełnosprawnym z poziomu placu, korytarz położony jest na jednym poziomie, brak schodów i wind. Przestrzenie budynku w obrębie dopuszczonym do poruszania się są wolne od barier poziomych i pionowych. Miejsca postojowe dla niepełnosprawnych są zapewnione. Nie ma zakazu wstępu z psem asystującym. Spełnione są podstawowe wymagania o zapewnieniu dostępności osobom z niepełnosprawnościami.

9. Obsługa osób z niepełnosprawnościami

Prośby o dodatkowe możliwości obsługi osób z niepełnosprawnościami (np. tłumacz języka migowego) należy wcześniej zgłosić do Pani Sylwii Łagowskiej ,sekretariat@pogotowiebp.pl, tel.  83 343 40 68.

10. Informacje dodatkowe

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Sylwia Łagowska, sekretariat@pogotowiebp.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 83 344 37 06. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu,, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Link do strony internetowej Rzecznika Praw Obywatelskich.