Biuletyn Informacji Publicznej

Stacja Pogotowia Ratunkowego Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej w Białej Podlaskiej

KLAUZULA INFORMACYJNA OGÓLNA
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informuję, iż:
1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Stacja Pogotowia Ratunkowego SPZOZ ul. Warszawska 20, 21-500 Biała Podlaska
2. W sprawach z zakresu ochrony danych osobowych mogą Państwo kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych pod adresem e-mail: iod@pogotowiebp.pl.
3. Administrator może przetwarzać Pani/Pana dane osobowe w następujących celach:
• w związku z prowadzeniem działalności medycznej - wypełniania obowiązków prawnych ciążących na Pogotowiu, art 6 ust 1 lit c. RODO
• w związku z prowadzeniem działalności medycznej - przetwarzanie jest niezbędne do wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym, art 6 ust 1 lit e. RODO
• podjęcia na Pani/Pana żądanie działań zmierzających do zawarcia umowy z Pogotowiem, art 6 ust 1 lit. a lub/oraz lit. b. RODO
• realizacji zawartej z Pogotowiem umowy, art 6 ust 1 lit. b. RODO
• organizacyjnych Administratora, przetwarzanych na podstawie zgody osoby, której dane dotyczą, art 6 ust 1 lit. a RODO
• marketingu i promocji produktów i usług oferowanych przez Pogotowie na podstawie zgody osoby, której dane dotyczą, art 6 ust 1 lit a RODO
4. Podanie przez Panią/Pana danych osobowych ma charakter obowiązkowy i jest wymagane przez przepisy prawa. Przetwarzamy Pani/Pana dane w szczególności na podstawie:
• Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady UE 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych osobowych)
• Ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych ( t.j. Dz.U. z 2019 r. poz. 1781)
• Ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta (t.j. Dz.U. z 2019 r. poz. 1127 ze zm.)
• Ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej (tj. Dz.U.z 2019 r. poz. 492 ze zm.)
• Ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych (t.j. Dz.U. z 2019 r. poz. 1373 ze zm.)
• Ustawy z dnia 28 kwietnia 2011 o systemie informacji w ochronie zdrowia (t.j. Dz.U. z 2019 r. poz. 408 ze zm.)
• Ustawy z dnia 15 lipca 2011r. o zawodach pielęgniarki i położnej (t.j. Dz.U. z 2019 r. poz. 576 ze zm.)
• Ustawy z dnia 5 grudnia 1996 r. o zawodach lekarza i lekarza dentysty (t.j. Dz.U. z 2019 r. poz. 537 ze zm.)
• Rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 2 maja 2012 r. w sprawie Dobrej Praktyki Klinicznej (Dz.U. 2012 poz. 489)
5. Administrator będzie udostępniać Pani/Pana dane osobowe uprawnionym na podstawie przepisów podmiotom i organom publicznym np. NFZ, Państwowej Inspekcji Sanitarnej, transportowi sanitarnemu, innym placówkom medycznym w celu zachowania ciągłości leczenia, ubezpieczycielom Pacjenta oraz powierzać podmiotom, z którymi zawarliśmy stosowne umowy powierzenia przetwarzania danych np. dostawcom systemów informatycznych, systemu monitoringu, usług IT, hostingu, podmiotom zapewniającym serwis urządzeń medycznych
6. Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści swoich danych, żądania do ich sprostowania, żądania ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także w zakresie udzielonej zgody prawo do ich usunięcia. Ma Pani/Pan również prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało wpływu na zgodność z prawem przetwarzania danych, którego dokonano na podstawie Pani/Pana zgody przed jej wycofaniem
7. Będziemy przechowywać Pani /Pana dane osobowe zgodnie z Ustawą o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta przez okres licząc od końca roku kalendarzowego, w którym udzielono świadczenia, tj:
• Dokumentację medyczną - 20 lat
• Dokumentację medyczną w przypadku zgonu pacjenta na skutek uszkodzenia ciała lub zatrucia oraz dokumentację medyczną zawierającą dane niezbędne do monitorowania losów krwi i jej składników – 30 lat
• Zdjęcia rentgenowskie przechowywane poza dokumentacją medyczną pacjenta – 10 lat
• Skierowania na badania, na podstawie, których udzielono świadczenia – 5 lat, natomiast skierowania, które nie zostały zrealizowane z powodu niezgłoszenia się pacjenta w ustalonym terminie – 2 lata, licząc od daty wystawienia skierowania
• Dokumentację medyczną dotyczącą dzieci do ukończenia 2 roku życia – 22 lata
8. Dokumentację medyczną będziemy udostępniać Pacjentowi, przedstawicielowi ustawowemu Pacjenta lub osobie upoważnionej przez Pacjenta. Po śmierci Pacjenta dokumentacja medyczna jest udostępniana osobie upoważnionej przez Pacjenta za życia, osobie, która w chwili zgonu pacjenta była jego przedstawicielem ustawowym a także osobie bliskiej, chyba, że udostępnieniu sprzeciwi się inna osoba bliska lub sprzeciwił się temu Pacjent za życia. W przypadku sporu między osobami bliskimi o udostępnienie dokumentacji medycznej, zgodę na udostępnienie wyraża sąd.
9. Nie będziemy przekazywać Pani/Pana danych osobowych do Państw spoza EOG ani przetwarzać Pani/Pana danych osobowych w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania
10. Ma Pani/Pan prawo do wniesienia skargi do Urzędu Ochrony Danych Osobowych (00-193 Warszawa, ul. Stawki 2), jeżeli uzna Pani/Pan, że przetwarzanie tych danych odbywa się z naruszeniem przepisów prawa